Tosin en uskaltaudu nyt kovin hihkumaan ruveta vaikkakin olen ihan täpinöissä. On tässä tätä hommaa väännetty sen verran useaan otteeseen että jokuhan täytyy olla kuitenkin pielessä kun homma toimii...


proxy?url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com

Ny on muuten aika rouheet renkaat

Ok. Siis mä en käisitä oikein loppujen lopuksi mistä kaikki johtui. No kiinni ottamisen ääni kunnon rohina pauke melkeen oli takalokarin kiinnityksestä kiinni. Siellä oli laitettu takaloksu kiinni kunnon pitkillä pulteilla oisko tuossa jotain syytä myös mun renkaiden rikkoutumisiin? Mene ja tiedä.Pultit otti aikasemmin renkaaseen kun ajoi monttuun mutta näissä otti sitten nappuloihin. Vaihdoin oikean pituset lyhyemmät niin johan alkoi rengas olemaan hiljaa. No toinen kysymys, miksi ketjut ei asetu? Päätin että niiden täytyy olla lyhyet mutta ei mitoitettuna uudet mopoliikkeestä haetut ketjut on saman pituiset mutta toimii loistavasti mitä hittoa? Jokin mitta täytyy olla väärin edellisissä nekun vaikutti siltä että ruksahtelee aina välillä yli ratashampaan tai töksäti kiinni? Minä kun en noita mitta merkintäjä ymmärrä. Nyt en tosiaankaan tiedä oliko jotkut mitat päin hittoa ainakin merkinnät oli erit eli voipi olla että ketjut ei olleet sopivat, nyt istuvat rattaisiin kuin nenäpäähän nämä uudet. Sitten jo säätyi rengaskin ja meinasin jo että ei se ole todellista että tää pyörii näin vaivattomasti siis tässä on se... mutta joku täytyy olla liian hyvää ollakseen totta.


Mutta pitihän sitä siellä pikku jekkua olla eihän tää muuten ois harrastu eikä mikään. Eilen illalla vielä kymmenen aikaan testaillessani ajoin reilun kilsan päähän nooh. Mopo alko ryytimään ja minä et perkele mikä tätä nyt vaivaa enkä sitten yhtään tajunu että bensahan se on lopussa kun mielestäni olin pariviikkoo sitten sen tankannut kun viimeksi ajoin mutta kalloonan pohjilla että sillai, oli siis lähellä etten jäänyt viimeksi reissun päälle tai nyt päässy taluttaan. Siinä muutaman kerran mopoa uudelleen käynnistäessä hoksasin että tosiaan bensa vara on rajalinen ja käänsin varatankille sitten taas mentiin. Olin jo ihan että nyt tää lahos kokonaan ennen kuin ymmärsin asian luoneteen. Valokatkasiakin siinä vähän temppuili mutta sain kun sainkin kosketuksen aikaiseksi, se nyt on pikku homma taas kattoa... Siis edelleen hiukan matalammalla profiililla olen innoissani.


Tästä kaikesta vastoinkäymisistä huolimatta olen muuten tullu siihen tulokseen että kyllä täytyy moposa tuntea läpikotaisin ja mites muuten tuntisit kuin purkamalla ja kasaamalla yhä uudelleen. Nyt niitä kilometrejä toivoen lähden töihin tänään mopedilla. Niin onhan nuo talvirenkaat aika karhiat ja lunta ei oo varmaan tiedossa ko mä ne tuohon sain vihdoin hankittua joten vähä lumista talvea tiedossa =) Ajaessa ei niin hirveän paljon tunnu mutta kun hiljentää nappulat puree maahan tosi hyvin eli tulee pientä takapuolen tärinää, senkin luulen häviävän kun vähän tuosta renkaat kuluvat on kyllä nyt niin isoa nappulakuviota että. Mutta nyt nautiskelemaan sen hetken kun voi...