Multakin

proxy?url=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com

"Penan himmeli"

Porukassa on yks mukava kaveri joka

mulle tossa kesän oppitunnilla rupatteli

kaikenlaisia mopo tarinoita.

Vannetta purkaessani mietin että onkohan

tämä se Penan tarinan himmeli.


       niihän siinä kävi että mä toivoin saavani pinnan ite paikalleen ja jatkaa syksyn reissuja vielä pitkään mut ei oli pakko luovuttaa ja päätyä siihen että vanne on pinnotettava uudelleen koska 1 uusi pinna vastaa mun tapauksessa yhtä vanhaa poikki. 


Itehän ajattelin että mä haluisin oppia tuon pinnaamisen jalon taidon mutta nyt oli sen verran hoppu että haluis mopon alle eikä tässä sellaseen oo aikaa. Pitäs duunaa rihtauspukki tai löytää sellanen saaha joku neuvomaan jne jne. No porukasta löytyy pinnari ja sille aattelin tän vanteen kiikuttaa että pääsen ajelee mutta.....





Eilen hain pinnat  ja siinä sitten kauppias kysäs et oisko tarvetta etuvanteen pinnoillekin ja minä siihen että ei kait kun ne on kestänyt ihan hyvin. No eipä siinä mitään soitto pinnarille pinnottasiko takavanteen ja millo ois aikaa. Sanoi että parinpäivän sisällä ehtis ja minä innoissani valmistelemaan vanteita siihen malliin että saan vanteen pinnarille. 


proxy?url=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com

Päin pepaa maalattu jarrurumpu ärri purri.

Tässä kohtaa ois jo pitänyt oppia että ei se käy koskaan ihan näinikkäästi. Pinnari sano että vanne kannattaa tällä kohtaa kiillottaa ja vahata kun pinnat on poissa. No minähän aattelin tämän tehdä kunnes muistin maalatun vanteen ja rummut hemmetti. Itse en oikein tuota vanteen maalaamisia kannata ja kun tässä on tullu ajeltua on maaliin tullu vaikka minkälaista kolhua, lika tarttuu kiinni pahemmin kuin pihka vaatteisiin. 


Purin vanteen ja katoin rumpua perhana pinnojen kohalta ei maalattu ollenkaan eli maali vedetty kokonaiseen vanteeseen niin että pinnojen takana ole maalia ollenkaan olipa rumaa jälkeä.




En tiiä kuka mitenkin osaa kuvasta tulkita mut noi rummun kaltevalla kehällä olevat tummat pallurat on maalia muuten maaliton. Ja tällä kohtaa napsahti pinna multakin. Eli jos nyt jätän työstön väliin mä tiedän että se alkaa kalvaa mun mieltä vaikka sitä ei välttämättä kukaan huomais kun mopoa kattelee että sillä on tollaista mä tiedän ja mua se kalvaa. Siis tämä pitää työstää. "Hmm mä kerkeen sen kyllä tekemään ennen neljää huomistapäivää" ajattelin. Kunnes tajusin että sitten mulla onkin etuvanne erilainen ja se alkaa ketuttaa... Kumman teen jätän työtön pois ja toden näköisesti kohta taas ostan uudet pinnat taakse ja lisäksi eteen vai teenkö tän nyt alusta loppuun kunnolla. No mulle isä opetti jo kauan sitten että jos teet jotain tee se kunnolla tai jätä tekemättä ja tässä sitä nyt ollaan. Tänään on soitettava pinnarille että komento takas tästä tuli pienen pieni projekti joten palataan asiaan kun mulla on kunnolliset rungot pinnata vanteet uudelleen. Näihän se on tehtäävä.


Kaiken tämän lisäksi kun olin saanut maalit pois rummusta kokeilin sisäkehän pyörimistä. No se pyörii vähän karhesti mutta pyörii kun kääntelee edestakas mutta mitä tapahtuukaan kun pyöritän pitkään löytyy kohta jossa lykkää kiinni. Tässäkö löytyi syy taka renkaan napakkaan rykimiseen välillä pitemmällä matkalla alkaa nykimään. Työ minä sanoo että laakerissa on joko joku kivi tai melkein veikkaisin kuulakehän halkeamista sen verran on tullu laakereita pyöriteltyä töissä. Katotaan olinko oikeassa se on lähettävä ettiin työ kaluja...