Jooh en oo kyllä ihan tyytyväinen tähän sää olosuhteiden vallitsevaan muotoon. Viimeyönä taas heräili jatkuvasti siihen kun katto halus kovasti lähtee reissuun tai ainakin yritti. Vajassa tuskin viihtyy kun puhaltaa tuuli läpi se kun ei oo mikään kovinkaan tiivis paikka olisi meinaan voinut Zündappin pikkuosia puhdistella valmiiksi järjestykseen kun eilen jo etenin hiukan projektissa.
Lähdin tallille pariksi tunniksi oleilemaan ja sain uuden tai siis saamani kompurankin toimimaan niin soodaputsin otin käyttöön rungon sain puhdistettua maalirippeistä ja pestyä että pääsisi vetämään ruiskulla pohjat siihen. Muihin isoihin osiin sain ohuet pohjat vedettyä että näkee tarviiko vielä pohjustustöitä tehdä ja näytti ihan hyvälle pariin kohteeseen pitää vielä vähän hiomatyön vaivaa nähdä ja sitten on nuo peltiosat, lokarit ja ketjunsuoja ratkottava miten murtumat saisin korjatuksi toivoisin että en joudu hirveästi etsimään siihen uutta kun ajatuksena oli että saisi pitää kaikki romppeensa mitä siinä on ollut toki se vaatii korjus työtä ja kuluneisuuden varmasti näkee myös lopputuloksen jälkeenkin mutta en halua siitä liian fiiniä tehdä tosin vaikkaikin otan vapaat kädet tämän mopon osalta käyttöön. Värikin on valittu Zündappin värikartasta mutta maalauksesta tulee hiukan erillainen mitä alkuperäisessä on. Eli tästä moposta ei tule mikään entisöinti näyte vaan ennemminkin katsotaan mihin mun rahkeet riittää.
Tässäpä runko soodaputsin alaisuudessa kaikki hankalatkin paikat on nyt saatu puhdistettu kulmat ja mutkat tuli ihan ok tasainen huomaamaton jälki.
|
Vähän sateli tuossa puuhastellessa, tallissa ei ihan soodan kanssa puuhata sitä sitten riittää ylt´ympäriisä jos ei
saa kosteeta ilmaa ei hajoa. Mutta tuo kosteus tais olla sopiva meinaan hävisi puhalluksen jälkeen kuin pieru saharaan ylijäämä sooda. Oon aika tyytyväinen tähän löytöön ja mä saan niistä niin inhoamistani kromin kiiltävistä pinnoista mattapintaisia. Nyt kun vielä keksin että miten saan tuolta rungosta tuon penkin putken liikkeelle se on kyllä jämähtänyt sinne tosi pahasti liekkö ruostunut kiinni, taidan tarvita apumies anteron kiskomaan tai hakkaamaan sen pois, olisihan se mukava jos tuon penkin tosiaan saisi säädettyä kuten tarkoitettu on. Rungon numeronkin sai tällä keinoin kaivettua esille, puhistui kaikki lika sieltä pohjilta ja sitten taidan hapottaa sen esiin saa nyt nähdä miltä näyttää sitten maalin kanssa täyttyykö vai mitä tapahtuu.
Kylkikoteloiden kannet siinäpä ne roikottaa pohjia kuivumassa, näitten kanssa aattelin että joudun pulaan on meinaan jotain alusekotetta kaiketi. Aika pehmeetä ja ei oikein kestänyt mun jynssäystä mutta hiomalla sain aika tasaiseksi siihenkin tais mennä useampi tunti kun sitä ohutta hiomapölyä riitti sitten ihan kaikkialle ja tukki hiomatyökalut täysin.
|
Etupäälle ei tarviikaan mitään erikoista tehdä, tää mopo kun oli maalattu sutimaalilla niin paksu maalikerros lähti tosi hyvin irti ja sain tasasen pohjan tähänkin nyt vain hyvät pohjat alle niin tän kanssa ei tarvitse juurikaan kun maalia pintaan. Jousikotenlon sain puhallettua murasta ja hiekasta tosi hyvin joten hiekka ei ole haitaksi enään.
|
Tankki kaipasi vielä vähän autopakkelia tuossa pohjassa oli sen verran laaja ja iso klommo että tähän päädyttiin tai siis eräs asian tuntia neuvoi että tämä töhnä kyllä kestää kun pohjustaa maalipinnan sitten hyvin. Jotain ihan sairaan pahan hajuista kittiä tuo oli ja kovettu niin nopeesti että ekalla kerralla mä sain jähmetettyä mun lastan kiinni sekotusalustaan eikä lähteny siitä irti sitten enään millään.... Pikkukolhut tulee sitten jäämään siihen ja elmän jälkiähän ne vain. |
Ja vähän tunnelma kuvaa kun kylkikoteloiden ruuvit siinä hengailee... |
Tästä sitä pitäs projektia jatkaa kakki osta saaha maaliin ja sitten voisi siirtyä kasaus vaiheeseen ihan kotona sisätiloissa. Taitaa olla minun tämänkin päivän ohjelma sijoitettu tallille.